• 10.png
  • 3.png
  • 6.png
  • 7.png
  • 8.png
  • 1.png
  • 9.png
  • 2.png
  • 4.png
  • 56.png
  • 11.png
  • 5.png
Το σχολείο μας

 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα του 3ου Γενικού Λυκείου Κομοτηνής! Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε και δημοσιεύθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-14, με σκοπό την ενημέρωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, την ανάδειξη της καθημερινότητας του σχολείου μας και την παρουσίαση των δραστηριοτήτων της σχολική μας ζωής.

Το σχολείο μας βρίσκεται στη βορειοδυτική άκρη της πόλης στην οδό Φιλίππου 33, αποτελείται από δύο κτίρια και τον αύλειο χώρο του. Το κτίριο εγκαινιάστηκε το 1980 όπου και στεγαζόταν το Τεχνικό Λύκειο Κομοτηνής, αργότερα το Πολυκλαδικό Λύκειο και σήμερα λειτουργεί ως το 3ο Γενικό Λύκειο της πόλης, φιλοξενώντας στους χώρους του το Εσπερινό Γυμνάσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης Εικόνας του Σχολείου κατά το Σχολικό Έτος 2013-14

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ενημερωθείτε για ό,τι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις στην ιστοσελίδα μας από το κεντρικό μενού Μαθητές>Πανελλαδικές εξετάσεις  ή από το μενού αριστεράΜαθήματα > Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Ωράριο Λειτουργίας Σχολείου

 

1η

8.15  -  9.00

2η

9.05  -  9.50

3η

10.00  -  10.45

4η

10.55  -  11.40

5η

11.50  -  12.35

6η

12.40  -  13.25

7η

13.30  -  14.10

Ώρες Ενημέρωσης Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Στην παρακάτω κατάσταση αναγράφονται οι ημέρες και ώρες, σύμφωνα με το τελευταίο ωρολόγιο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε στις 01/02/2022,  κατά τις οποίες οι καθηγητές του σχολείου μπορούν να σας ενημερώσουν για την επίδοση του παιδιού σας.
Τονίζουμε ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών η είσοδος στο σχολείο (τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους) θα γίνεται με:
α) χρήση προστατευτικής μάσκας και
β) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης ή βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή Rapid)

Παρακαλούμε, για τη δική σας διευκόλυνση και εξυπηρέτηση, να προγραμματίσετε την ενημέρωσή σας με βάση τα στοιχεία της κατάστασης αυτής.

Πρόγραμμα ενημερώσης γονέων

Ο Διευθυντής
Νικόλαος Φωτιάδης

Μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339 (ΦΕΚ 3780/Β/8-9-2020) που αφορά την λειτουργία των όλων των εκπαιδευτικών μονάδων για το σχολικό έτος 2020-21, εν συντομία ισχύουν τα ακόλουθα μέτρα:

Άρθρο 2
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.....α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου, γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,.... Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

Άρθρο 5
Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης - κυρώσεις
γ) Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από το προσωπικό κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.
δ) Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.
ε) Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).
στ) Στις ειδικές περιπτώσεις που η τήρηση αποστάσεων σε κυλικεία εξωτερικών χώρων μεταξύ των μαθητών κατά την αναμονή δεν είναι δυνατή, η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι απαραίτητη. Στα κυλικεία εσωτερικού χώρου πρέπει κατά την αναμονή να γίνεται πάντα χρήση μάσκας.

Άρθρο 6
Γενικά μέτρα προστασίας
1.Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.
2.Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών. 
4.Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
5.Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.
6.Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
7.Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του.

Πρόγραμμα EUROSCOLA

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επιθυμώντας να δώσει στους νέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ευκαιρία να γνωρίσουν το χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση, διοργανώνει στο Στρασβούργο την ημερίδα EUROSCOLAστις 11 Μαρτίου 2016. Στην ημερίδα αυτή θα συμμετάσχουν μαθητές Λυκείου από τις χώρες ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης καλείται να εκπροσωπηθεί από είκοσι τέσσερις (24) μαθητές και δύο (02) συνοδούς καθηγητές, από τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης.

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την επιλογή των μαθητών με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά την Συνθήκη της Λισαβόνας έχει πιο ενισχυμένο ρόλο στην διαμόρφωση της Ευρώπης. Ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη και πως μπορεί να ακουστεί δυνατότερα η φωνή του στην Ευρώπη;».

 

Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν για την προετοιμασία τους τον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/el/0042423726/Το-κοινοβούλιο-και-η-Συνθήκη-της-Λισαβόνας.html

 

  • Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε σχολικό χώρο, σε συγκεκριμένη ημερομηνία που θα ορίσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, με σαφείς οδηγίες προς τους μαθητές.
  • Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα στείλει στην Περιφερειακή Διεύθυνση έντυπο υλικό το οποίο θα προωθηθεί στα σχολεία για την ενημέρωση των μαθητών πριν από το διαγωνισμό. Την ευθύνη της διεξαγωγής του διαγωνισμού θα έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης.
  • Η αξιολόγηση των εργασιών θα γίνει από επιτροπή που θα συγκροτηθεί με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης και η οποία θα επιλέξει τις καλύτερες εργασίες. Για τα μέλη της επιτροπής δεν προβλέπεται αποζημίωση.
  • Στην επιλογή των μαθητών, εκτός από το βαθμό της εργασίας- έκθεσης, θα ληφθούν υπόψη τα εξής κριτήρια:
  1. Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής ή Γαλλικής γλώσσας που να αποδεικνύεται με πτυχίο. Θα προτιμούνται οι έχοντες πτυχίο υψηλότερης βαθμίδα
  2. Καλή γενική επίδοση στα μαθήματα του σχολείου

 

Σημειώνεται ότι μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στην έκθεση και τα άλλα κριτήρια συνεκτιμούνται βάσει μοριοδότησης (έκθεση 60%, ξένη γλώσσα 20%, επίδοση 20%).

 

Ειδικότερα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, η ηλικία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 21ο έτος.

 

Οι αλλοδαποί επιλεγέντες μαθητές που προέρχονται από χώρες εκτός Ε.Ε. θα πρέπει να έχουν τα απαραίτητα έγγραφα για να ταξιδέψουν.

 

Παρακαλούμε με έγγραφό σας να ενημερώνετε τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ Τάξεων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης, ότι μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό.

 

  1.  Οι συνοδοί καθηγητές θα πρέπει επίσης να έχουν πολύ καλή γνώση της Αγγλικής ή Γαλλικής γλώσσας, που θα αποδεικνύεται με πτυχίο. Θα προτιμούνται οι έχοντες πτυχίο υψηλότερης βαθμίδας.
  2. Η επιλογή τους θα γίνει από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, μετά από πρόσκληση προς όλα τα σχολεία των οποίων οι μαθητές θα συμμετάσχουν στην ημερίδα. Οι συνοδοί καθώς και οι μαθητές που θα επιλεγούν δεν πρέπει να έχουν συμμετάσχει στο Πρόγραμμα EUROSCOLA κατά το παρελθόν.
  3.  Όσον αφορά στα οργανωτικά θέματα του ταξιδιού, την ευθύνη θα αναλάβουν οι συνοδοί καθηγητές οι οποίοι θα εισπράξουν την επιταγή με τη συνολική χρηματική αποζημίωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης θα μεριμνήσει για την έγκριση μετακίνησης, η οποία θα πραγματοποιηθεί χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.

 

Παρακαλούμε επίσης να ορίσετε υπεύθυνο για το πρόγραμμα EUROSCOLA ο οποίος θα επικοινωνεί με το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και στο Στρασβούργο και να γνωστοποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας του (ονοματεπώνυμο, ταχ. διεύθυνση, τηλέφωνο, fax, e-mail) στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα (Λεωφ. Αμαλίας 8, Αθήνα 10557, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)έως τις 2 Νοεμβρίου 2015.

 

21ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας και Διαστημικής 2016

H Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος προκηρύσσει τον 21ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής 2016 για το σχολικό έτος 2015-2016. Σκοπός  του  διαγωνισμού είναι  η  περαιτέρω  ενασχόληση  και  εμβάθυνση  των  μαθητών  στην επιστήμη της Αστρονομίας, της Αστροφυσικής και της Διαστημικής, η εξοικείωσή τους με τις θαυμαστές τελευταίες ανακαλύψεις των τεχνητών δορυφόρων και άλλων παρατηρητηρίων και η επιβράβευση της ενδόμυχης και διερευνητικής αυτής προσπάθειάς τους.

http://www.astronomos.gr/wp-content/uploads/2015/10/21os_diagonismos_small.jpg

Ο Διαγωνισμός Αστρονομίας διεξάγεται ήδη τα τελευταία χρόνια όχι μόνο στα Λύκεια αλλά και στα Γυμνάσια της χώρας, με διαφορετικά θέματα. Οι φάσεις του διαγωνισμού θα είναι τρεις (3) για τα Γυμνάσια και τέσσερις (4) για τα Λύκεια. Ας σημειωθεί, όμως, ότι στις τέσσερις φάσεις του διαγωνισμού που αφορούν στους μαθητές Λυκείου, εκτός από γνώσεις Αστρονομίας, απαιτούνται και στοιχειώδεις γνώσεις Μαθηματικών και Φυσικής.

Η εξεταστέα ύλη του διαγωνισμού είναι ενδεικτικά αυτή που περιλαμβάνεται στα εξής βιβλία:

Για το Γυμνάσιο (κατά σειρά σημαντικότητας):

  • Μαυρομμάτη Κωνσταντίνου: «Στοιχεία Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Διαστημικής» 1ο τεύχος, «Το ηλιακό μας σύστημα», Βόλος, 2011, 2ο τεύχος, «Αστέρες, Γαλαξίες, Σύμπαν, Ουράνια Σφαίρα, Τηλεσκόπια», Βόλος, 2012 και 3ο τεύχος, «Διαστημική και Νέες αστρονομικές θεωρίες και ανακαλύψεις», Βόλος, 2013, εκδόσεις της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.
  • Μαυρομμάτη Κωνσταντίνου: «Λεξικό Αστρονομίας», έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
  • «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 1ος έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
  • «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 2ος έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2012.

Για το Λύκειο (κατά σειρά σημαντικότητας):

  • Μαυρομμάτη Κωνσταντίνου: «Στοιχεία Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Διαστημικής» 1ο τεύχος, «Το ηλιακό μας σύστημα», Βόλος, 2011, 2ο τεύχος, «Αστέρες, Γαλαξίες, Σύμπαν, Ουράνια Σφαίρα, Τηλεσκόπια», Βόλος, 2012 και 3ο τεύχος, «Διαστημική και Νέες αστρονομικές θεωρίες και ανακαλύψεις», Βόλος, 2013, εκδόσεις της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.
  • «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 1ος, έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
  • «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 2ος, έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2012.
  • Αυγολούπη Σταύρου ? Σειραδάκη Ι.: «Παρατηρησιακή Αστρονομία», εκδόσεις Πλανητάριο,  Θεσσαλονίκη, 2010.

Οι φάσεις του διαγωνισμού θα είναι ως εξής:

Η πρώτη (1η ) φάση με το όνομα «ΕΥΔΟΞΟΣ» θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος από τη  Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015 μέχρι και τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015. Στην ιστοσελίδα http://www.astronomos.gr δημοσιεύεται μία σειρά ερωτήσεων και ασκήσεων, τόσο για τα Λύκεια, όσο και για τα Γυμνάσια, τις οποίες μπορεί να «κατεβάσει» όποιος μαθητής Λυκείου ή Γυμνασίου επιθυμεί να λάβει μέρος στον Μαθητικό Διαγωνισμό.  Οι μαθητές μπαίνοντας στον ιστότοπο http://www.astronomos.gr της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος θα βρουν τον σχετικό σύνδεσμο του 21ου Διαγωνισμού. Εκεί θα συμπληρώσουν τα στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο), θα λύσουν τις ασκήσεις και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις εντελώς ηλεκτρονικά (δηλαδή πάνω στην ιστοσελίδα). Στην τελευταία σελίδα θα υπάρχει εμφανές κουμπί με την ένδειξη «ΑΠΟΣΤΟΛΗ». Το πάτημα του κουμπιού θα σημαίνει αυτόματα το τέλος της εξέτασης και η αποστολή του ηλεκτρονικού γραπτού τους στην Κεντρική Επιτροπή. Λόγω της χρήσης του ειδικού αυτού συστήματος εξέτασης, απαντήσεις από τον συγκεκριμένο συμμετέχοντα θα στέλνονται μόνο μία φορά και δεν θα γίνονται δεκτές εκ των υστέρων διορθώσεις.

Τα γραπτά των μαθητών διορθώνονται και αξιολογούνται από την Επιτροπή του Διαγωνισμού. Άριστα (4 μονάδες) παίρνει όποιος απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις και λύσει όλες τις ασκήσεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Έγκυρη συμμετοχή στην 1η φάση θα θεωρηθεί αν ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική διαδικασία της εξέτασης και πατηθεί το κουμπί «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» το αργότερο μέχρι τις 23:59 της 14ης Δεκεμβρίου 2015 .

Στη δεύτερη (2η ) φάση του διαγωνισμού, μπορούν να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου της χώρας, ανεξάρτητα εάν συμμετείχαν ή όχι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Η 2η φάση με το όνομα «ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 9.00 π.μ. σε διάφορα Λύκεια και Γυμνάσια της χώρας. Οι απαντήσεις συγκεντρώνονται και διορθώνονται από την Επιτροπή του Διαγωνισμού. Στη φάση αυτή, μπορούν να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές των τριών τάξεων των Λυκείων και, παράλληλα, όλοι οι μαθητές των τριών τάξεων των Γυμνασίων της χώρας, με διαφορετικά θέματα. Η διάρκεια του διαγωνισμού είναι τρεις (3) ώρεςκαι θα διενεργηθεί με την ευθύνη μιας Τοπικής Επιτροπής Καθηγητών που θα ορίσει ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της κάθε περιοχής, οι καθηγητές της οποίας εθελοντικά θα προσφέρουν την υπηρεσία τους στο διαγωνισμό.

Δηλώσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό μπορούν να υποβάλουν οι μαθητές στους Διευθυντές των Γυμνασίων και των Λυκείων τους μέχρι την 3η Φεβρουαρίου 2016.

Οι μαθητές οφείλουν να γράψουν στο άνω μέρος της κόλλας απαντήσεών τους το ονοματεπώνυμό τους, τη διεύθυνσή τους, το τηλέφωνό τους και το σχολείο από το οποίο προέρχονται. Τα στοιχεία τους αυτά πρέπει οι επιτηρητές να τα καλύψουν με αδιαφανές αυτοκόλλητο (που συνήθως χρησιμοποιείται για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις).

Μετά το τέλος της τρίωρης εξέτασης, τα γραπτά των μαθητών τοποθετούνται σε φάκελο, χωριστά των μαθητών Λυκείου από του Γυμνασίου, και αποστέλλονται με συστημένη επιστολή στην Επιτροπή του Διαγωνισμού της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος (Γεωργίου Καρτάλη 72 ? Ροζού, 383 33, Βόλος), για τη βαθμολόγηση και την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Άριστα (20 μονάδες) παίρνει όποιος απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις και λύσει όλες τις ασκήσεις.

Το συνολικό «Άριστα» και των δύο ανωτέρω φάσεων είναι το 24.

Οι περίπου τριάντα (30) πρώτοι μαθητές Λυκείου και οι περίπου δώδεκα (12) πρώτοι μαθητές Γυμνασίου, που θα έχουν βαθμολογία πάνω από 12, θα κληθούν να συμμετάσχουν στην 3η φάση του διαγωνισμού. Τα ονόματά τους θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Εταιρείας (www.astronomos.gr).

H  τρίτη (3η ) φάση του διαγωνισμού, με το όνομα «ΙΠΠΑΡΧΟΣ», θα πραγματοποιηθεί στον Βόλο, στο Αμφιθέατρο του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, (Γεωργίου Καρτάλη 72 - Ροζού, πρώην Γαλλικό Ινστιτούτο) το Σάββατο 9 Απριλίου 2016 και ώρα 5 μ.μ., με την απόλυτη ευθύνη της Επιτροπής του Διαγωνισμού της Εταιρείας, η οποία και θα φιλοξενήσει σε ξενοδοχείο του Βόλου τους μαθητές (οι τυχόν συνοδοί τους οφείλουν να πληρώσουν τη διαμονή τους) το βράδυ του Σαββάτου. Τα έξοδα μετακίνησης προς και από τον Βόλο βαρύνουν αποκλειστικά τον διαγωνιζόμενο, δηλαδή χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο ή για την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος.

Οι μαθητές που θα πετύχουν και στην 3η φάση του διαγωνισμού θα είναι οι νικητές του 21ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής 2016 και θα κληθούν να παραλάβουν τα βραβεία και τους επαίνους τους, καθώς και τις τιμητικές διακρίσεις των σχολείων τους, σε ειδική πανηγυρική τελετή, που θα διοργανωθεί στο αμφιθέατρο του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Υπάρχει επιπλέον και η τέταρτη (4η) φάση του διαγωνισμού, με το όνομα «ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ»,η οποία θα πραγματοποιηθεί το  Σαββατοκύριακο, 25-26 Ιουνίου 2016. Η συγκεκριμένη φάση αφορά όσα παιδιά του Λυκείου επιθυμούν να στελεχώσουν την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής. Η φετινή 10η Διεθνής Ολυμπιάδα Αστρονομίας ?Αστροφυσικής θα διεξαχθεί στην πόλη Bhubaneswar της Ινδίας από 9 έως 19 Δεκεμβρίου 2016. Στη φάση αυτή θα κληθούν οι δέκα (10) πρώτοι μαθητές Λυκείου της 3ης φάσης «ΙΠΠΑΡΧΟΣ», οι οποίοι θα συγκεντρωθούν στον Βόλο και θα φιλοξενηθούν με έξοδα της Εταιρείας και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τα έξοδα μετακίνησης προς και από το Βόλο βαρύνουν αποκλειστικά τον διαγωνιζόμενο, δηλαδή χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο ή για την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος.

Κατά τη φάση αυτή, οι μαθητές θα εξεταστούν σε τρία μέρη:

α) στο Θεωρητικό Μέρος, όπου θα κληθούν να λύσουν επτά (7) προβλήματα μικρής ανάπτυξης και ένα (1) πρόβλημα μεγάλης ανάπτυξης,

β) στην Ανάλυση Δεδομένων, όπου θα κληθούν να απαντήσουν σε ένα (1) μεγάλο πρόβλημα, στο οποίο θα έχουν δοθεί αστρονομικά δεδομένα και

γ) στο Πρακτικό Μέρος, που θα γίνει σε υπαίθριο χώρο, όπου οι μαθητές θα κληθούν να απαντήσουν σε τέσσερις (4) ερωτήσεις, που θα αφορούν τα τηλεσκόπια, τη χρήση των τηλεσκοπίων και την ουρανογραφία.

Η κατάταξη των μαθητών θα γίνει με βάση το άθροισμα της βαθμολογίας στα τρία αυτά μέρη.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Οι πέντε (5) μαθητές του Λυκείου που θα έλθουν πρώτοι (δηλαδή από τον 1ο έως τον 5ο) στην τέταρτη (4η ) φάση «ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ», ηλικίας κάτω των 20 ετών (μέχρι την 30η -06-2016) και ανεξάρτητα από φύλο, θα κληθούν να συγκεντρωθούν στον Βόλο για ειδική προετοιμασία. Λόγω της χειμερινής διεξαγωγής της 10ης Διεθνούς Ολυμπιάδας Αστρονομίας ?Αστροφυσικής, η εκπαίδευση θα γίνει σε διάφορες χρονικές περιόδους σε εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με έξοδα φιλοξενίας (στη θερινή περίοδο) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εάν κάποιος απουσιάσει από την εκπαίδευση σε ποσοστό άνω του 25% των συνολικών ωρών, αυτομάτως αποκλείεται από την Ομάδα. Οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και οι ίδιοι οι μαθητές θα κληθούν να υπογράψουν σχετική δήλωση του Κώδικα Συμπεριφοράς Ολυμπιακών Ομάδων Αστρονομίας-Αστροφυσικής. Η μη συμμόρφωση κάποιου μαθητή με τις αναγραφόμενες υποχρεώσεις (και μετά από προσωπική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του) θα αποκλείεται από την Ομάδα και θα έχει μελλοντικές κυρώσεις σχετικά με την (πιθανή) συμμετοχή του στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας του επόμενου έτους.

Η προετοιμασία των μαθητών θα γίνει από καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς και από πεπειραμένους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ερασιτέχνες αστρονόμους. Στη διάρκεια της προετοιμασίας θα γίνουν διαγωνίσματα εφ΄ όλης της διδαχθείσας (και εξεταστέας στην Ολυμπιάδα) ύλης. Όσοι συγκεντρώσουν τουλάχιστον το 50% της συνολικής βαθμολογίας και επιδείξουν (όπως αναφέρθηκε) αξιοπρεπή συμπεριφορά συνεργασίας, θαστελεχώσουν την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Αστρονομίας - Αστροφυσικής και θα μεταβούν στην πόλη Bhubaneswar της Ινδίας από 9 έως 19 Δεκεμβρίου 2016 για να λάβουν μέρος στη 10η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής. Να τονισθεί, επιπλέον, ότι οι μαθητές-μέλη της Ολυμπιακής Ομάδας, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στη Διεθνή Ολυμπιάδα, θα πρέπει να εξακολουθούν να εφαρμόζουν τους κανόνες του Κώδικα Συμπεριφοράς Ολυμπιακών Ομάδων Αστρονομίας- Αστροφυσικής και σε περίπτωση που οι διοργανωτές της Ολυμπιάδας ή οι αρχηγοί της αποστολής διαπιστώσουν παραβάσεις του Κώδικα ή ανάρμοστη συμπεριφορά κάποιου μαθητή, διατηρούν το δικαίωμα αποκλεισμού του από τις υπόλοιπες φάσεις της Ολυμπιάδας, την έγγραφη αναφορά του όλου περιστατικού προς το σχετικό γραφείο του Υπουργείου Παιδείας και τον μελλοντικό αποκλεισμό του από τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, σε περίπτωση που δικαιούται ηλικιακά να συμμετάσχει.

Επίσης, οι δύο (2) πρώτοι μαθητές της 3ης φάσης «ΙΠΠΑΡΧΟΣ», ηλικίας 16 έως 18 ετών και ανεξαρτήτως φύλου, θα μεταβούν για επτά (7) ημέρες, στα τέλη Ιουλίου 2016, στις εγκαταστάσεις της ΝΑSΑ, στο Huntsville της πολιτείας Αλαμπάμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, και θα μετάσχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα, πληρώνοντας τα σχετικά δίδακτρα. Εάν κάποιος εκ των δύο πρώτων έχει επιτύχει σε προηγούμενο διαγωνισμό και έχει κερδίσει το ταξίδι στη NASA, θα αντικαθίσταται από τον αμέσως επόμενο της κατάταξης της 3ης φάσης, με την προϋπόθεση ότι δε θα έχει κερδίσει σε προηγούμενο διαγωνισμό. Σε περίπτωση ισοβαθμίας τριών (3) ή περισσότερων μαθητών στη μία ή και στις δύο πρώτες θέσεις, θα γίνεται κλήρωση ενώπιον των μαθητών ή αντιπροσώπων τους.

Τα έξοδα μετακίνησης στο εσωτερικό της χώρας (προς και από τα διεθνή αεροδρόμια της χώρας) βαρύνουν αποκλειστικά τον διαγωνιζόμενο, δηλαδή χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο ή για την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος.

Τα άλλα έπαθλα του διαγωνισμού είναι:

1.      Για το Λύκειο: 300 ? για τον πρώτο νικητή, αθλοθετημένο από την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία (ΕΛ.ΑΣ.ΕΤ).

2.      Για το Γυμνάσιο: 100 ? για τον πρώτο νικητή.

Επίσης, όλοι οι ανωτέρω επιτυχόντες μαθητές και οι μαθήτριες θα λάβουν ως δώρα διάφορα αστρονομικά και επιστημονικά βιβλία, DVDs, CDs και θα εγγραφούν για ένα έτος, δωρεάν, συνδρομητές του αστρονομικού περιοδικού «ΟΥΡΑΝΟΣ», που εδώ και 25 χρόνια εκδίδει ανελλιπώς η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος.

Πηγή: http://www.astronomos.gr/archives/8623

Διαγωνισμός video από το NanoDiode και τη EUSJA

Διαγωνισμό βίντεο με αντικείμενο τις νανοτεχνολογίες ανακοίνωσε το ευρωπαϊκό project NanoDiode και η Ευρωπαϊκή Ένωση των Συνδέσμων Δημοσιογράφων Επιστήμης (European Union of Science Journalists' Associations ? EUSJA. Ο διαγωνισμός αφορά μαθητές 11-18 ετών από ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τις νανοτεχνολογίες με θέμα: "Τι είδους νανοτεχνολογίες θέλουμε;"

Οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παίξουν το ρόλο των δημοσιογράφων και να παράγουν βίντεο με επίκεντρο τη νανοτεχνολογία από τη δική τους μοναδική και φρέσκια οπτική.

Οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν απαντήσεις, ή ακόμα και να θέσουν νέα ερωτήματα. Αναμένεται να παράγουν υλικό που εστιάζει σε αυτό που είναι η νανοτεχνολογία, για τους φόβους και τις προσδοκίες που έχουν για μελλοντικές εφαρμογές, που θα ήθελαν να δουν τη νανοτεχνολογία χρησιμοποιείται και πού όχι, τι είδους εφαρμογές της νανοτεχνολογίας θέλουν (ή δεν θέλουν) στο μέλλον τους.

Τα βίντεο αναμένεται να αναζητήσει απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα, όπως:

Ποια προϊόντα με τη χρήση νανοτεχνολογίας ξέρετε; Πιστεύετε ότι είναι χρήσιμη; Γιατί;
Ξέρετε εάν χρησιμοποιείτε προϊόντα με νανοϋλικά, ή με προϊόντα που παράγονται με τη χρήση νανοτεχνολογίας; Εάν ναι, ποια είναι και γιατί τα επιλέγετε. Αν όχι, υπάρχει κάποιος λόγος;
Πιστεύετε ότι τα προϊόντα που χρησιμοποιούν τη νανοτεχνολογία είναι ασφαλή; Πιστεύετε ότι η παραγωγή τους είναι ασφαλής για τους εργαζόμενους;
Σε ποιες εφαρμογές νομίζετε ότι η νανοτεχνολογία μπορεί να έχει μεγάλη αξία για τους ανθρώπους;
Μπορείτε να φανταστείτε ένα μέλλον όπου η νανοτεχνολογία θα είναι σχεδόν παντού;

Τα βίντεο μπορούν να περιλαμβάνουν συνεντεύξεις με επιστήμονες ή απλούς ανθρώπους, κάθε ηλικίας και φύλου, χωρίς κανέναν περιορισμό.

Οι μαθητές (μεμονωμένα άτομα ή ομάδες μαθητών) θα πρέπει να στείλουν το βίντεό τους στους διοργανωτές μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2015.

Τα βίντεο πρέπει να έχουν διάρκεια 2 έως 10 λεπτά και να είναι στην αγγλική γλώσσα (ή να έχουν ελληνικούς υπότιτλους). Θα πρέπει να συνοδεύονται και από μία περίληψη - σύντομη περιγραφή, στα αγγλικά σε μορφή κειμένου.

Τα βίντεο θα αναρτηθούν στη σελίδα του NanoDiode στο Facebook και θα ψηφιστούν από το κοινό. Τον Ιανουάριο του 2016, επιτροπή αποτελούμενη από τους εταίρους του έργου NanoDiode θα επιλέξει τα καλύτερα βίντεο, λαμβάνοντας υπόψη τις ψήφους 50% (50% κριτική επιτροπή - 50% κοινό). Τα πέντε (5) καλύτερα βίντεο θα εμφανίζονται στην ιστοσελίδα του NanoDiode, στο κανάλι στο YouTube και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο παραγωγός / παραγωγοί των καλύτερων βίντεο θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν ένα εργαστήριο νανοτεχνολογίας της Ευρώπης, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά το καλοκαίρι.

Οι μαθητές μπορούν να πάρουν ιδέες από εδώ:
http://www.youtube.com/user/nanodiode/videos
http://www.youtube.com/user/sixtysymbols/videos
http://www.94elements.com/

Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση:

Μαθητές από σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη (ηλικίες 11-18)

Τι πρέπει να δημιουργήσουν:

Ενα βίντεο 2-10 λεπτών στην αγγλική γλώσσα ή με αγγλικούς υπότιτλους, συνοδευόμενα από μια σύντομη περιγραφή, στα αγγλικά.

Πώς να το στείλουν:

Στέλνοντάς μέσω μίας υπηρεσίας μεταφοράς αρχείων (όπως το Dropbox, το wetransfer, το myairbridge, κλπ.) ή να το ανεβάσει σε μία υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο (όπως το YouTube, Vimeo, κλπ.) και στέλνοντας το σχετικό link στους διοργανωτές.

Προθεσμία:

Όλα τα βίντεο και οι περιλήψεις πρέπει να παραδοθούν μέχρι την 15η Δεκεμβρίου 2015.

Υπεύθυνοι επικοινωνίας
Ηλίας Αγγελόπουλος: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Teguayco Pinto Cejas: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πιο αναλυτικά: www.epixeiro.gr

Πηγή: http://europedirect.duth.gr/?q=node/5485#.VZOTFkYpo6U

Θερινό εργαστήριο στις Ψηφιακές τεχνολογίες και την Πληροφορική

To Εργαστήριο Ολοκληρωμένων Συστημάτων (Integrated Systems Laboratory) του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ?ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ?, σε συνεργασία με τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία (Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία), διοργανώνει θερινό εργαστήριο (workshop) στις Ψηφιακές τεχνολογίες και την Πληροφορική. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο αυτόνομους εβδομαδιαίους κύκλους στις εγκαταστάσεις των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού. Ο πρώτος κύκλος θα έχει θέμα τις Ψηφιακές Τέχνες, ενώ ο δεύτερος τη Ρομποτική.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες 14-18 χρόνων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα και να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία σε σύγχρονες τεχνολογίες. Τα σεμινάρια θα διδάξουν έμπειροι ερευνητές από το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ?ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ? και το Old Dominion University, ΗΠΑ.

Οι δημιουργίες των μαθητών θα παρουσιαστούν σε ανοικτή εκδήλωση στους γονείς και τους συγγενείς στο τέλος κάθε εργαστηρίου. Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Υποβάλλετε τώρα συμμετοχή χρησιμοποιώντας τη φόρμα εγγραφής!

Προθεσμία υποβολής συμμετοχών 10/6/2015!


6 Ιουλίου 2015
Έναρξη εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνών.
10 Ιουλίου 2015
Λήξη εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνών και Παρουσίαση Δημιουργιών σε γονείς και επισκέπτες.

13 Ιουλίου 2015
Έναρξη εργαστηρίου Ρομποτικής.
17 Ιουλίου 2015
Λήξη εργαστηρίου Ρομποτικής και Παρουσίαση Δημιουργιών σε γονείς και επισκέπτες.

Επίσημη Ιστοσελίδα

Για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)

Με χρήση του mouse: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και κυλήστε το ροδάκι του mouse για μεγέθυνση ή σμίκρυνση.

Με χρήση του πληκτρολογίου: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και το πλήκτρο (+) για Μεγέθυνση ή το πλήκτρο Ctrl και (-) για σμίκρυνση.