• 10.png
  • 9.png
  • 1.png
  • 11.png
  • 56.png
  • 5.png
  • 7.png
  • 2.png
  • 6.png
  • 3.png
  • 4.png
  • 8.png
Το σχολείο μας

 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα του 3ου Γενικού Λυκείου Κομοτηνής! Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε και δημοσιεύθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-14, με σκοπό την ενημέρωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, την ανάδειξη της καθημερινότητας του σχολείου μας και την παρουσίαση των δραστηριοτήτων της σχολική μας ζωής.

Το σχολείο μας βρίσκεται στη βορειοδυτική άκρη της πόλης στην οδό Φιλίππου 33, αποτελείται από δύο κτίρια και τον αύλειο χώρο του. Το κτίριο εγκαινιάστηκε το 1980 όπου και στεγαζόταν το Τεχνικό Λύκειο Κομοτηνής, αργότερα το Πολυκλαδικό Λύκειο και σήμερα λειτουργεί ως το 3ο Γενικό Λύκειο της πόλης, φιλοξενώντας στους χώρους του το Εσπερινό Γυμνάσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης Εικόνας του Σχολείου κατά το Σχολικό Έτος 2013-14

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ενημερωθείτε για ό,τι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις στην ιστοσελίδα μας από το κεντρικό μενού Μαθητές>Πανελλαδικές εξετάσεις  ή από το μενού αριστεράΜαθήματα > Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Ωράριο Λειτουργίας Σχολείου

 

1η

8.15  -  9.00

2η

9.05  -  9.50

3η

10.00  -  10.45

4η

10.55  -  11.40

5η

11.50  -  12.35

6η

12.40  -  13.25

7η

13.30  -  14.10

Ώρες Ενημέρωσης Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Στην παρακάτω κατάσταση αναγράφονται οι ημέρες και ώρες, σύμφωνα με το τελευταίο ωρολόγιο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε στις 01/02/2022,  κατά τις οποίες οι καθηγητές του σχολείου μπορούν να σας ενημερώσουν για την επίδοση του παιδιού σας.
Τονίζουμε ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών η είσοδος στο σχολείο (τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους) θα γίνεται με:
α) χρήση προστατευτικής μάσκας και
β) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης ή βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή Rapid)

Παρακαλούμε, για τη δική σας διευκόλυνση και εξυπηρέτηση, να προγραμματίσετε την ενημέρωσή σας με βάση τα στοιχεία της κατάστασης αυτής.

Πρόγραμμα ενημερώσης γονέων

Ο Διευθυντής
Νικόλαος Φωτιάδης

Μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339 (ΦΕΚ 3780/Β/8-9-2020) που αφορά την λειτουργία των όλων των εκπαιδευτικών μονάδων για το σχολικό έτος 2020-21, εν συντομία ισχύουν τα ακόλουθα μέτρα:

Άρθρο 2
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.....α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου, γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,.... Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

Άρθρο 5
Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης - κυρώσεις
γ) Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από το προσωπικό κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.
δ) Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.
ε) Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).
στ) Στις ειδικές περιπτώσεις που η τήρηση αποστάσεων σε κυλικεία εξωτερικών χώρων μεταξύ των μαθητών κατά την αναμονή δεν είναι δυνατή, η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι απαραίτητη. Στα κυλικεία εσωτερικού χώρου πρέπει κατά την αναμονή να γίνεται πάντα χρήση μάσκας.

Άρθρο 6
Γενικά μέτρα προστασίας
1.Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.
2.Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών. 
4.Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
5.Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.
6.Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
7.Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του.

Eξεταστέα ύλη της Α΄ Τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ

Ορίζεται την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της Α΄ τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014 ως εξής:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

Στην εξεταστέα ύλη της Α΄ Τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ περιλαμβάνεται:

α) η ύλη του Εγχειριδίου Γλωσσικής Διδασκαλίας της Α΄ Λυκείου των Ν. Μήτση, Ειρ. Ζαμάρου, Ι. Παπανδρέου?

β) η παρακάτω ύλη από το εγχειρίδιοΑρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι (Ξενοφών, Θουκυδίδης) των Κ. Διαλησμά, Α. Δρουκόπουλου, Ε. Κουτρουμπέλη, Γ. Χρυσάφη:

1. Εισαγωγή

α) Κεφάλαια Β΄ (Θουκυδίδης Ολόρου Αλιμούσιος) και Γ΄ (Ξενοφών Γρύλλου Ερχιεύς), (σελίδες 18-28 και 29-33 αντίστοιχα).

2. Κείμενα

α) Ξενοφών, Ελληνικά, Βιβλίο Β΄

 ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ι, 16-32

ΙΙ, 1-4

ΙΙ, 16-23

ΙΙΙ, 11-16 (από μετάφραση)

ΙΙΙ, 50-56

ΙV, 1-17 (από μετάφραση)

ΙV, 18-23

ΙV, 37-43

β) Θουκυδίδης, Βιβλίο Γ΄

 ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Γ?, 70

Γ?, 71-74

Γ?, 75

Γ?, 76-78

Γ?, 79-80

Γ?, 81

Γ?, 82-83 (από μετάφραση)

Νέα Ελληνική Γλώσσα

Για την Α΄ Τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 139610/Γ2/1-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Νέα Ελληνική Λογοτεχνία

Στην εξεταστέα ύλη της Α΄ Τάξης Ημερησίου ΓΕΛ περιλαμβάνονται μόνο δύο θεματικές Ενότητες: α) Τα φύλα στη Λογοτεχνία, β) Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση. Κατά τα λοιπά ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 139610/Γ2/1-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Μαθηματικά

 $11.      ΑΛΓΕΒΡΑ

Από τη διδακτέα ύλη της Α΄ τάξης  Ημερησίου ΓΕΛ όπως έχει οριστεί με την με αρ. πρωτ. 139606/Γ2/01-10-2013 εγκύκλιο, αφαιρείται το 7ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ «Μελέτη Βασικών Συναρτήσεων»

$12.      ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Από τη διδακτέα ύλη της Α΄ τάξης Ημερησίου ΓΕΛ, όπως έχει οριστεί με την με αρ. πρωτ. 139606/Γ2/01-10-2013 εγκύκλιο, αφαιρούνται τα εξής:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο

$11.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος της παραγράφου 3.3 στη σελίδα 39.

$12.         Οι Αποδείξεις των Θεωρημάτων Iκαι II της παραγράφου 3.6 στη σελίδα 44-45

$13.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος της παραγράφου 3.11 στη σελίδα 54

$14.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος της παραγράφου 3.12 στη σελίδα 54

$15.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος ΙΙ της παραγράφου 3.13 στη σελίδα 59

$16.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος Ι της παραγράφου 3.14 στη σελίδα 61

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο

$11.         Η Απόδειξη της Πρότασης Ι της παραγράφου 4.2 στη σελίδα 77

$12.         Η Απόδειξη της Πρόταση ΙV της παραγράφου 4.2 στη σελίδα 78

$13.         Η Απόδειξη του Θεωρήματος της παραγράφου 4.7 στη σελίδα 84

$14.         Η Απόδειξη του Πορίσματος της παραγράφου 4.7 στη σελίδα 84

Φυσική

Από τη διδακτέα ύλη της Α΄ τάξης Ημερησίου ΓΕΛ, όπως έχει οριστεί με την με αρ. πρωτ.   139606/Γ2/01-10-2013 εγκύκλιο, αφαιρείται το κεφάλαιο ?2.2 Διατήρηση της ολικής ενέργειας και υποβάθμιση της ενέργειας ?.

Χημεία

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 178603/Γ2/22-11-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης /Τμήμα Α΄).

Βιολογία

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ η εξεταστέα ύλη του μαθήματος είναι η εξής:

Γενική οδηγία:Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία, προτείνεται γενικά, να μη δίνεται έμφαση στις λεπτομέρειες της δομής ή/και της λειτουργίας των επιμέρους οργάνων και συστημάτων. Αντίθετα, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται έμφαση στην ανάδειξη της σχέσης δομής και λειτουργίας στο πλαίσιο της γενικότερης λειτουργίας του  οργανισμού  ως συνόλου και στην επίδραση διαφόρων παραγόντων ιδιαιτέρως αυτών που έχουν σχέση με τον τρόπο ζωής του ατόμου και τη διατήρηση της υγείας του.

Προτείνεται η διδασκαλία να ενισχυθεί με τη χρήση εγκεκριμένων λογισμικών (Βιολογία Λυκείου) καθώς και με τη χρήση ψηφιακού υλικού από αντίστοιχους ιστότοπους (www.dschool.edu.gr ).

Τα κεφάλαια διδάσκονται με την εξής σειρά: 1, 9, 10, 11, 3, 12, 7 και 8.

Κεφάλαιο

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Παρατηρήσεις

Κεφάλαιο 1

ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ
ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ

Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.

Κεφάλαιο 9

ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εισαγωγή - Δομή και λειτουργία των νευρικών κυττάρων

Δεν θα διδαχθούν οι παράγραφοι:

Δυναμικό ηρεμίας

Νευρική ώση

Συνάψεις

Όλες οι υπόλοιπες παράγραφοι να διδαχθούν.

Περιφερικό Νευρικό Σύστημα

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

Κεντρικό Νευρικό Σύστημα

Δεν θα διδαχθεί η παράγραφος:

Λειτουργικές περιοχές του εγκεφάλου

Όλες οι υπόλοιπες παράγραφοι να διδαχθούν.

Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

 

Κεφάλαιο 10

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ- ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Υποδοχείς -Αισθήσεις

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

 

Σωματικές Αισθήσεις

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

Ειδικές Αισθήσεις

Δεν θα διδαχθούν οι παράγραφοι:

Έλεγχος έντασης του εισερχόμενου φωτός και εστίαση Βιοχημεία της όρασης

Όλες οι υπόλοιπες παράγραφοι να διδαχθούν.

 

Κεφάλαιο 11

ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΣ ΑΔΕΝΕΣ

Εισαγωγή ? ορμόνες- τρόποι δράσης ορμονών

Να διδαχθεί η εισαγωγή στην οποία δίνονται τα είδη των αδένων και των ορμονών και η παράγραφος Ορμόνες

Αδένες

Να μη διδαχθεί η ενότητα

 

Κεφάλαιο 3

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Καρδιά

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

Αιμοφόρα αγγεία

Να διδαχθεί όλη ενότητα.

Η κυκλοφορία του αίματος

Να μη διδαχθεί η ενότητα.

Αίμα

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

 

Κεφάλαιο 12

ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ? ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Εισαγωγή - Δομή και Λειτουργία αναπαραγωγικού συστήματος

Να μη διδαχθεί η παράγραφος: Εμμηνορρυσιακός κύκλος

Να διδαχθεί όλη η υπόλοιπη ενότητα.

Από τη μείωση στη γονιμοποίηση

Να διδαχθεί όλη η ενότητα.

Ανάπτυξη του εμβρύου- Τοκετός

Να μη διδαχθούν οι παράγραφοι:

Αυλάκωση,

Εμφύτευση,

Σχηματισμός πλακούντα,

Ανάπτυξη μετά τον τοκετό ?Γήρας

Να διδαχθεί όλη η υπόλοιπη ενότητα.

 

Κεφάλαιο 7

ΕΡΕΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εισαγωγή-Οστά-

Μυελός οστών

Να διδαχθεί η εισαγωγή και η παράγραφος: Ο μυελός των οστών.

Nα μην διδαχθούν oι υπόλοιπες παράγραφοι

(Σύσταση του οστίτη ιστού, Μορφολογία των οστών)

Σχηματισμός ?ανάπτυξη οστών

Να μη διδαχθεί η ενότητα.

Αρθρώσεις

Να διδαχθεί η ενότητα.

Μέρη σκελετού

Να μη διδαχθεί η ενότητα.

 

Κεφάλαιο 8

ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Μυϊκός ιστός

Να διδαχθεί η ενότητα.

Δομή και λειτουργία του σκελετικού μυός

Να διδαχθεί η παράγραφος: Δομή του σκελετικού μυός

Nα μη διδαχθούν οι παράγραφοι: Δομή και λειτουργία της γραμμωτής μυϊκής ίνας , Νευρομυϊκή σύναψη και Μυϊκή συστολή

 
       

Ιστορία

Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Ιστορίας της Α΄ Τάξης Ημερησίου ΓΕΛ, με βάση το σχολικό βιβλίο Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου: Από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού, του Α. Μαστραπά, είναι η ακόλουθη:

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

 2. Η Αίγυπτος (σελ. 20-30)

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

1. Ελληνική προϊστορία

 1.2. OMυκηναϊκός πολιτισμός: (σελ. 65-75)

2. Η αρχαία Ελλάδα (από το 1100 ως το 323 π.Χ.)

 2.1. Ομηρική εποχή (1100-750 π.Χ.),(σελ. 76 ? αρχή 77), Ο πρώτος ελληνικός αποικισμός (σελ. 78-80), Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση (σελ. 80-82), Ο πολιτισμός (σελ. 82-83)

 2.2. Αρχαϊκή εποχή (750-480 π.Χ), (σελ. 84-98)

 2.3. Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.), (σελ. 98-107 και 109-114): το εισαγωγικό τμήμα και η υποενότητα: η συμμαχία της Δήλου - Αθηναϊκή ηγεμονία (σελ.98-100), Η εποχή του Περικλή (σελ.100-102), ο Πελοποννησιακός πόλεμος (431-404 π.Χ.) (σελ.102-103), Η κρίση της πόλης-κράτους (σελ.103-105), Η πανελλήνια ιδέα (σελ.105), Ο Φίλιππος Β΄ και η ένωση των Ελλήνων (σελ. 105-107), Το έργο του Μ. Αλεξάνδρου (σελ. 109-111), Ο πολιτισμός (σελ. 111-114)

ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

1.2. Τα χαρακτηριστικά του Ελληνιστικού κόσμου (σελ. 127- αρχή της σελ. 129) (Διευκρινίζεται ότι οι υποενότητες: Τα βασίλεια της Ανατολής, Τα βασίλεια του Ελλαδικού χώρου, Οι πόλεις ?κράτη, Οι συμπολιτείες δεν συμπεριλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη).

2. Ο ελληνιστικός πολιτισμός (σελ. 140-151)

Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΡΩΜΗ

 3.3 Η ίδρυση της Ρώμης και η οργάνωσή της (σελ.170-172)

 3.4. Η συγκρότηση της Ρωμαϊκής πολιτείας-Respublica (σελ. 172-ως αρχή 175)

OIMEΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ

2.2. Οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες (σελ. 194-196)

Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (1ος αι. π.Χ. ? 3ος αι. μ.Χ.)

Η περίοδος της ακμής (27 π.Χ. ? 193 μ.Χ.)

1.1 Η εποχή του Αυγούστου (27 π.Χ.-14 μ.Χ.): Η ισχυροποίηση της κεντρικής εξουσίας (σελ. 206-208), Το πολίτευμα και οι στρατιωτικές μεταρρυθμίσεις (σελ. 208-209). 

1.2 Οι διάδοχοι του Αυγούστου (14 ? 193 μ.Χ.): το εισαγωγικό τμήμα (σελ. 211-212), Η διοίκηση και το δίκαιο (σελ. 212-214)

H ΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (4ος - 6ος αι. μ.Χ.)

1.1. Ο Διοκλητιανός και η αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας (σελ. 234-236)

1.2. Μ. Κωνσταντίνος: Εκχριστιανισμός και ισχυροποίηση της ρωμαϊκής Ανατολής (σελ. 236-239)

1.4. Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους (σελ. 245-247)

1.5. Το τέλος του Δυτικού Ρωμαϊκού κράτους (σελ. 251)

2. Η εποχή του Ιουστινιανού (6ος αι. μ.Χ.)

2.2 Η ελληνοχριστιανική οικουμένη (σελ. 256-258).

Πολιτική Παιδεία

(Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ.132447/Γ2/19-09-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Θρησκευτικά

Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ είναι η ακόλουθη:

1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα

2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας

3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία

6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον?»

7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία

8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού

9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία

10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»

11. Η Ανάσταση του Χριστού

12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν?»

13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης

14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας

16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού

18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης

19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό

21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος

22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας

23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας

24. Το μυστήριο της Μετανοίας

25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου

26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης

30. Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης (Υμνογραφία)

31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και μουσική

32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί

33. Η γυναίκα στη λατρεία

37. Πνευματισμός-εσωτερισμός-δεισιδαιμονία-Προλήψεις

38. Η Μασονία

40. Τέσσερα παραδείγματα-προκλήσεις

41. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά

Ξένη Γλώσσα

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ.139610/Γ2/01-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Μαθήματα Επιλογής

Εφαρμογές Πληροφορικής

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:

Από το βιβλίο «Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών Α', Β' / Γ' Ενιαίου Λυκείου» των Ε. Γιακουμάκη, Κ. Γκυρτή, Β.Σ. Μπελεσιώτη, Π. Ξυνού, Ν. Στεργιοπούλου ? Καλαντζή, έκδοση ΙΤΥΕ "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ" 2013.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11. ΠΟΛΥΜΕΣΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ? ΔΙΚΤΥΑ ? ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ & ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Από το κεφάλαιο 12 αφαιρούνται οι παράγραφοι:

12.1 Η εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας

12.3.2 Μοντέλο αναφοράς OSI

12.3.7 Ethernet, IEEE-802.3 και TCP/IP

12.4 Τηλεπικοινωνιακές και δικτυακές εφαρμογές

Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ.139610/Γ2/01-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός

Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» της Α΄ Τάξης Ημερησίου ΓΕΛ, από το βιβλίο των Α. Λιάκου, Κ. Γαγανάκη, Ε. Γαζή κ.ά., είναι η ακόλουθη:

Μέρος Πρώτο

Η ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ

Κεφ. 1: Η Ευρώπη της Αρχαιότητας

2. Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη ? Ασία (σελ. 8-13)

Κεφ. 2: Η Ευρώπη του Μεσαίωνα

1. Η δυτική Ευρώπη (σελ. 19-22)

2. Το Βυζάντιο (σελ. 22-27)

Κεφ. 3: Οι Ευρωπαίοι της Αναγέννησης

1. Οι κλασικές κληρονομιές (σελ. 33-35)

2. Ο έντυπος λόγος (σ. 35-36)

3. Η αναγεννησιακή παιδεία (σελ. 36-38)

4. Αναγέννηση και χριστιανισμός (σελ. 38-40)

Κεφ. 6: Η Ευρώπη των αντιφάσεων: επιστήμη ή μαγεία;

1. Επιστήμη (σελ. 65-67)

2. Μαγεία (σελ. 67-70)

Κεφ. 7: Η Ευρώπη και οι εξωευρωπαϊκοί λαοί

2. Τι έβλεπαν οι Ευρωπαίοι στην Αμερική (σελ. 72-74)

Κεφ. 8: Η κριτική του Ορθού Λόγου

1. Το κοινωνικό πλαίσιο του Διαφωτισμού (σελ. 79-82)

5. Πολιτισμός και κουλτούρα (σελ. 91-95)

Κεφ. 9: Η Ευρώπη της εξουσίας και της πολιτικής

3. Οι νέες πολιτικές έννοιες (σελ. 102-106)

Μέρος Δεύτερο

Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Κεφ. 1: Η Γαλλική Επανάσταση

1. Ελευθερία ? Ισότητα ? Αδελφοσύνη (σελ. 113-118)

2. Η διάδοση της Δημοκρατικής Επανάστασης ως το 1848 (σελ. 118-121)

Κεφ. 2: Η Βιομηχανική Επανάσταση

2. Το εργαστήρι της βιομηχανικής επανάστασης (σελ. 127-130)

Κεφ. 3: Η Ευρώπη των Εθνών

1. Η αρχή των εθνοτήτων (σελ. 135-137)

2. Η εθνική συνείδηση (σελ. 138-141)

Κεφ. 4: Η Ευρώπη των πολιτών

1. Κοινοβουλευτισμός (σελ. 145-146)

2. Ο σοσιαλισμός και το εργατικό κίνημα (σελ. 146-149)

3. Το κράτος πρόνοιας (σελ. 149-150)

Κεφ. 5: Τα θεμέλια της επιστημονικής σκέψης και πρακτικής

4. Η ρήξη του 20ου αιώνα: οι βεβαιότητες κλονίζονται (σελ. 155)

Κεφ. 6: Η Τέχνη του «ευ ζην»

8. Η τέχνη στην υπηρεσία της μαζικής παραγωγής: το Μπαουχάους (σελ. 178-179)

9. Τα ευρωπαϊκά νεανικά μουσικά ρεύματα (σελ. 179-181).

Καλλιτεχνική Παιδεία

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ.147653/Γ2/11-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)

Με χρήση του mouse: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και κυλήστε το ροδάκι του mouse για μεγέθυνση ή σμίκρυνση.

Με χρήση του πληκτρολογίου: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και το πλήκτρο (+) για Μεγέθυνση ή το πλήκτρο Ctrl και (-) για σμίκρυνση.