• 2.png
  • 7.png
  • 9.png
  • 5.png
  • 6.png
  • 10.png
  • 4.png
  • 8.png
  • 3.png
  • 1.png
  • 56.png
  • 11.png
Το σχολείο μας

 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα του 3ου Γενικού Λυκείου Κομοτηνής! Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε και δημοσιεύθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-14, με σκοπό την ενημέρωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, την ανάδειξη της καθημερινότητας του σχολείου μας και την παρουσίαση των δραστηριοτήτων της σχολική μας ζωής.

Το σχολείο μας βρίσκεται στη βορειοδυτική άκρη της πόλης στην οδό Φιλίππου 33, αποτελείται από δύο κτίρια και τον αύλειο χώρο του. Το κτίριο εγκαινιάστηκε το 1980 όπου και στεγαζόταν το Τεχνικό Λύκειο Κομοτηνής, αργότερα το Πολυκλαδικό Λύκειο και σήμερα λειτουργεί ως το 3ο Γενικό Λύκειο της πόλης, φιλοξενώντας στους χώρους του το Εσπερινό Γυμνάσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης Εικόνας του Σχολείου κατά το Σχολικό Έτος 2013-14

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ενημερωθείτε για ό,τι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις στην ιστοσελίδα μας από το κεντρικό μενού Μαθητές>Πανελλαδικές εξετάσεις  ή από το μενού αριστεράΜαθήματα > Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Ωράριο Λειτουργίας Σχολείου

 

1η

8.15  -  9.00

2η

9.05  -  9.50

3η

10.00  -  10.45

4η

10.55  -  11.40

5η

11.50  -  12.35

6η

12.40  -  13.25

7η

13.30  -  14.10

Ώρες Ενημέρωσης Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Στην παρακάτω κατάσταση αναγράφονται οι ημέρες και ώρες, σύμφωνα με το τελευταίο ωρολόγιο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε στις 01/02/2022,  κατά τις οποίες οι καθηγητές του σχολείου μπορούν να σας ενημερώσουν για την επίδοση του παιδιού σας.
Τονίζουμε ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών η είσοδος στο σχολείο (τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους) θα γίνεται με:
α) χρήση προστατευτικής μάσκας και
β) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης ή βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή Rapid)

Παρακαλούμε, για τη δική σας διευκόλυνση και εξυπηρέτηση, να προγραμματίσετε την ενημέρωσή σας με βάση τα στοιχεία της κατάστασης αυτής.

Πρόγραμμα ενημερώσης γονέων

Ο Διευθυντής
Νικόλαος Φωτιάδης

Μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339 (ΦΕΚ 3780/Β/8-9-2020) που αφορά την λειτουργία των όλων των εκπαιδευτικών μονάδων για το σχολικό έτος 2020-21, εν συντομία ισχύουν τα ακόλουθα μέτρα:

Άρθρο 2
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.....α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου, γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,.... Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

Άρθρο 5
Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης - κυρώσεις
γ) Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από το προσωπικό κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.
δ) Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.
ε) Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).
στ) Στις ειδικές περιπτώσεις που η τήρηση αποστάσεων σε κυλικεία εξωτερικών χώρων μεταξύ των μαθητών κατά την αναμονή δεν είναι δυνατή, η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι απαραίτητη. Στα κυλικεία εσωτερικού χώρου πρέπει κατά την αναμονή να γίνεται πάντα χρήση μάσκας.

Άρθρο 6
Γενικά μέτρα προστασίας
1.Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.
2.Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών. 
4.Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
5.Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.
6.Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
7.Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του.

Ευχές από τους μαθητές μας

Καλές Γιορτές

Χρόνια Πολλά

 Ευτυχισμένο & Δημιουργικό 

το νέο έτος 

Πολλές ευχές από τους μαθητές του σχολείου μας μέσα από τις δικές τους δημιουργίες

Συνέντευξη του συναδέλφου Γιάννη Γαβαλά και μαθητών του σχολείου μας

«Σε μία σειρά 10 εργαστηριακών μαθημάτων οι μαθητές μαθαίνουν να κατασκευάζουν απλά, αλλά και σύνθετα ηλεκτρικά κυκλώματα, να χρησιμοποιούν πολύμετρα για τη μέτρηση τάσης και έντασης ηλεκτρικού ρεύματος, να επεξεργάζονται κατάλληλα τις μετρήσεις τους και να καταλήγουν σε συμπεράσματα από τα αποτελέσματα των υπολογισμών τους», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Γαβαλάς.

fys2

Ο κ Γαβαλάς υποστηρίζει ότι «κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι αδιάφοροι για το σχολείο μαθητές παρουσίασαν πρωτοφανές ενδιαφέρον, τόσο για την εργαστηριακή πράξη, όσο και για τα επιστημονικά αποτελέσματα, που απορρέουν από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων».

«Ακόμη και οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης παρουσίασαν μία πιο φιλική στάση για το μάθημα της φυσικής», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι «και για μένα η διαδικασία του μαθήματος έγινε πιο ευχάριστη».

«Είναι πιο ευχάριστο για τον διδάσκοντα να βλέπει τους μαθητές του να ανακαλύπτουν τη γνώση, ενώ εκείνος κινεί τα νήματα και δίνει όλο το ερέθισμα, προετοιμάζει το σκηνικό και ως σκηνοθέτης αφήνει να εξελιχθεί το σκηνικό, με τους μαθητές πρωταγωνιστές», λέει χαρακτηριστικά.

«Ο μαθητής οικοδομεί τη γνώση του»
«Στόχος της προσπάθειάς μου ήταν η διδασκαλία της Φυσικής με την επιστημονική μέθοδο, όπου ο μαθητής ανακαλύπτει μόνος του τα φυσικά φαινόμενα. Στηρίχθηκα στη σύγχρονη διδακτική προσέγγιση, βάσει της οποίας η οικοδόμηση της γνώσης του μαθητή γίνεται από τον ίδιο και ο καθηγητής είναι δίπλα του να τον στηρίζει», σημειώνει ο κ.Γαβαλάς, εξηγώντας ότι «η γνώση δε μπορεί να 'εισαχθεί' στο μυαλό του μαθητή, γιατί πολύ απλά τελικά δε θα την ενσωματώσει».

«Αυτό που διαπίστωσα, όλα αυτά τα χρόνια, διδάσκοντας με τον συγκεκριμένο τρόπο το μάθημα της Φυσικής, ήταν η μεγιστοποίηση της απόδοσης των μαθητών, με πολύ λιγότερη προσπάθεια και πιο ευχάριστο τρόπο», προσθέτει, προτρέποντας και άλλους συναδέλφους του να την υιοθετήσουν, βασιζόμενοι στα καλά αποτελέσματά της.

 fys1

«Πιστεύω ότι ένας συνάδελφος φυσικός μπορεί να εφαρμόσει άμεσα το συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος στην τάξη του», εκτιμά ο καθηγητής, ενώ σημειώνει ότι αντίστοιχα εργαστηριακά μαθήματα (με βαθμό δυσκολίας των εφαρμογών ανάλογο της ηλικίας των μαθητών) θα μπορούσαν να δημιουργηθούν για την Ε' και ΣΤ' τάξη του Δημοτικού και τη Γ' τάξη Γυμνασίου, καθώς στην διδακτέα ύλη της Φυσικής των τάξεων αυτών περιλαμβάνονται κεφάλαια για τον Ηλεκτρισμό. Επίσης, στο ίδιο πρότυπο, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εφαρμογές και για άλλους τομείς που καλύπτει η Φυσική, αν και, σύμφωνα με τον καθηγητή «ένα πείραμα στη μηχανική π.χ. θα απαιτούσε ακριβότερα μηχανήματα και μεγαλύτερη υλικοτεχνική υποδομή».

«Εκπαιδευτικές πλατφόρμες για τους πρωτοπόρους»
Ο κ.Γαβαλάς είναι ένας μόνο από τους πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών, που μέσα από σχέδια μαθήματος, εκπαιδευτικό υλικό, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας προσπαθούν να ενισχύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά. Πλατφόρμες με εκπαιδευτικό υλικό για σχέδια μαθήματος, χρηματοδοτούμενες από ευρωπαϊκά προγράμματα έχουν δημιουργηθεί στην κατεύθυνση αυτή, ενώ και επιστημονικοί φορείς αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες διάχυσης των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) "Διόφαντος" και την "Ελληνογερμανική Αγωγή" ανέλαβε πρωτοβουλία και διοργανώνει σειρά ενημερωτικών συνεδρίων (σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κιλκίς, Βόλο), με θέμα την "Ανακαλυπτική Μάθηση στην Εκπαιδευτική Πράξη", στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών "SCIENTIX: Η ευρωπαϊκή πύλη για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών" και "INSPIRING SCIENCE: Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Σενάρια για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών".

Το Scientix είναι μία διαδικτυακή πύλη για την εκπαίδευση των φυσικών επιστημών στην Ευρώπη, έργο που χρηματοδοτείται μέσω του έβδομου προγράμματος πλαισίου της ΕΕ για την Έρευνα και την Τεχνολογική Ανάπτυξη. Στην ιστοσελίδα http://www.scientix.eu/web/guest/homeυπάρχουν διαθέσιμα παραδείγματα διαθεματικών σχεδίων δραστηριοτήτων (projects) για τη Φυσική.

«Είμαστε ψωνισμένοι»
«Για να μπορέσουμε να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα, πρέπει να είμαστε και λίγο 'ψωνισμένοι'. Δεν περιμένουμε μόνο από την Πολιτεία, συμβάλλουμε με αυτοχρηματοδότηση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αξιοποιούμε ό,τι πλατφόρμες με εκπαιδευτικά εργαλεία υπάρχουν διαθέσιμα και δείχνουμε τρόπους διδασκαλίας και οδηγίες για σχέδια μαθήματος», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτης Φιλντίσης.

«Τη δουλειά, στις αρχές της ανακαλυπτικής μάθησης, που κάνουν πρωτοπόροι συνάδελφοι τη δημοσιοποιούμε σε πανελλήνια κλίμακα, ώστε να κρίνεται, να προβάλλεται και να ενθαρρύνεται. Προσκαλούμε συναδέλφους μας σε όλη την Ελλάδα να παρακολουθήσουν τα συνέδρια που διοργανώνουμε και στη συνέχεια να γίνουν πολλαπλασιαστές της προσπάθειας», εξηγεί.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Δείτε τη συνέντευξη του συναδέλφου Γιάννη Γαβαλά, ΠΕ04 και μαθητών του σχολείου μας στις 4/12/14 στην εκπομπή "ΕΞΙ - ΔΕΚΑ" της ΝΕΡΙΤ

Βιωματικό Εργαστήριο Ρομποτικής

Η ομάδα Ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής (RoboTrainers) σε συνεργασία με την eduAct (τον οργανισμό που έφερε τον διαγωνισμό FirstLegoLeague στην Ελλάδα) και το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Ροδόπης, διοργανώνουν βιωματικό εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές 9-16 ετών.

Πακέτα ρομποτικής Lego Mindstorms θα κατακλύσουν τον χώρο εκδηλώσεων του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής την Κυριακή 23/11/2014 11:00-14:00.

  • Μαθητές ελάτε να μάθετε πώς να συναρμολογήσετε και να προγραμματίσετε το πρώτο σας ρομπότ.
  • Εκπαιδευτικοί ελάτε να ενημερωθείτε για την εκπαιδευτική ρομποτική
  • Γονείς ελάτε να δείτε παιδιά και ρομπότ εν δράσει.

Τα παιδιά σε μικρές ομάδες θα εργαστούν με καθοδήγηση, περίπου για μια ώρα, στην κατασκευή και προγραμματισμό ενός ρομπότ.

Για την καλύτερη οργάνωση και χωρισμό των παιδιών σε ομάδες και λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων, οι μαθητές που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν πρέπει να δηλώσουν έγκαιρα τα στοιχεία τους. 

Η συμμετοχή είναι Δωρεάν. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 

Δηλώστε σημετοχή εδώ

Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο site του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής

Παγκόσμια Ημέρα για τη Μείωση των Καταστροφών

Κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για τη Μείωση των Καταστροφών. Η ημέρα αυτή θεσμοθετήθηκε το 1989 από τον ΟΗΕ με σκοπό να προωθήσει παγκοσμίως στάσεις και πολιτικές που στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των καταστροφών μέσα από τη σωστή προετοιμασία, την πρόληψη και τον περιορισμό των επιπτώσεών τους.

 Οδηγίες της Περιφέρειας Αν.Μακεδονίας & Θράκης για την προστασία μας από καταστροφές

Για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)

Με χρήση του mouse: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και κυλήστε το ροδάκι του mouse για μεγέθυνση ή σμίκρυνση.

Με χρήση του πληκτρολογίου: Πατήστε το πλήκτρο Ctrl και το πλήκτρο (+) για Μεγέθυνση ή το πλήκτρο Ctrl και (-) για σμίκρυνση.