Επιστολή προς τους Γονείς- Κηδεμόνες

Κομοτηνή 12 Νοεμβρίου 2013 

Αγαπητοί μας γονείς και κηδεμόνες,

Με την ευκαιρία της νέας σχολικής χρονιάς η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής σας ευχόμαστε αποδοτική συνεργασία και κάθε πρόοδο στο/α παιδί/ά σας.

Βασική επιδίωξη, τόσο της διεύθυνσης όσο και του συλλόγου διδασκόντων του Σχολείου, είναι η μετάδοση στους μαθητές μας γνώσεων, η συμβολή στη διάπλαση του χαρακτήρα τους, η διδασκαλία της αγωγής, και της συμβίωσης με άλλους ανθρώπους σεβόμενοι τα δικαιώματα του καθενός, ώστε να γίνουν σωστοί πολίτες στην κοινωνία, και γενικά να αποκτήσουν όλα τα εφόδια, που χρειάζονται, για να γίνουν πετυχημένοι ακαδημαϊκοί πολίτες, επιτυγχάνοντας τους στόχους τους. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας θα είναι ουσιαστικότερα, εάν αξιοποιηθούν εποικοδομητικά το σύνολο του χρόνου του σχολικού έτους και όλες οι ευκαιρίες που παρέχονται στο Σχολείο. Απαραίτητες προϋποθέσεις, για να έχει το παιδί σας τα καλύτερα αποτελέσματα, κατά τη μαθητική του θητεία, είναι η συνεχής, επιμελημένη και υπεύθυνη εργασία, η ανελλιπής φοίτηση, η τήρηση βασικών κανόνων συμπεριφοράς και η στενή συνεργασία της οικογένειας με το Σχολείο. Η καθημερινή και συνεχής επικοινωνία με τα παιδιά σας, καθώς και η τακτική επαφή με το Σχολείο είναι απαραίτητη, ιδιαίτερα σε θέματα επίδοσης και συμπεριφοράς, για να αποφεύγονται παραλείψεις, παραπτώματα ή άλλες δυσάρεστες εξελίξεις, ούτως ώστε ο χρόνος του Σχολείου και των καθηγητών να αναλώνεται σε πιο ζωτικά και ουσιαστικά θέματα.

Με την ευκαιρία της επικοινωνίας αυτής σας γνωρίζουμε και τα παρακάτω, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία:

Α. ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Για την καλή λειτουργία του Σχολείου είναι σημαντικό να τηρείται το ωράριο λειτουργίας του το οποίο ξεκινά στις 08:20 και διαρκεί μέχρι τις 14:10. Η συγκέντρωση γίνεται στις 08:20, οι δε επιμέρους ώρες διδασκαλίας και τα διαλείμματα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:

Ώρα διδασκαλίας

Ωράριο

08:20-09:05

09:10-09:55

10:05-10:50

11:00-11:40

11:55-12:35

12:45-13:25

13:30-14:10

Διάρκεια

45

45

45

40

40

40

40

Διάλειμμα

05

10

10

15

10

05

Η προσέλευση των μαθητών πρέπει να είναι έγκαιρη, ώστε να είναι παρόντες στην πρωινή συγκέντρωση και να παρακολουθούν τις όποιες ανακοινώσεις ακολουθούν. Το ίδιο έγκαιρη πρέπει να είναι η προσέλευση των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας, σε όλες τις ώρες του ημερήσιου προγράμματος. Οι διδάσκοντες δε θα δέχονται τους αργοπορημένους μαθητές στην αίθουσα, παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από άδεια της διεύθυνσης του Σχολείου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, η είσοδος ή η έξοδος του μαθητή, από την αίθουσα-χώρο διδασκαλίας, επιτρέπεται μόνο για σοβαρούς λόγους. Η συστηματική αργοπορία ή η αδικαιολόγητη αποχώρηση θεωρείται παράβαση και θα ελέγχεται παιδαγωγικά.

Β. ΕΓΓΡΑΦΗ ? ΦΟΙΤΗΣΗ. Η φοίτηση στο Λύκειο είναι υποχρεωτική καθ΄ όλες τις ώρες και σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα που το υπουργείο υπαγορεύει εκτός της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών για τους αλλόθρησκους ή και αλλόδοξους, απαλλαγή που αναπληρώνεται με παρακολούθηση άλλου μαθήματος στο οποίο ο μαθητής θα ωφεληθεί με βάση τις ανάγκες του και το ωρολόγιο πρόγραμμα. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των εγγραφών και μετεγγραφών το σχολείο, αυτεπάγγελτα, αναζητά από τους Δήμους της χώρας τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών για την επικαιροποίηση των στοιχείων τους. Σε περίπτωση οποιασδήποτε δυσκολίας, σχετικά με το θέμα, ενημερώνεται ο κηδεμόνας του μαθητή.

Οι κηδεμόνες των αλλοδαπών μαθητών πρέπει να προσκομίσουν οι ίδιοι στο σχολείο πρόσφατο πιστοποιητικό γέννησης μεταφρασμένο. Ταυτόχρονα, οι γονείς των αλλοδαπών μαθητών πρέπει να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση ότι συμφωνούν με τα αναγραφόμενα ατομικά στοιχεία στην επίσημη μετάφραση του δικαιολογητικού που προσκομίζουν.

Το σύνολο των αδικαιολογήτων απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δεν μπορεί να υπερβεί τις πενήντα (50), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησης τους. Επίσης για να κριθεί ως επαρκής η φοίτηση του μαθητή το σύνολο των απουσιών του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, δεν μπορεί να υπερβεί τις εκατόν δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) πρέπει να είναι δικαιολογημένες. Βέβαια ισχύουν και άλλες ειδικές περιπτώσεις για τις οποίες μπορείτε να ενημερωθείτε στο σχολείο. Η δικαιολόγηση των απουσιών ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται από τον κηδεμόνα του μαθητή εντός δέκα (10) ημερών, το πολύ, μετά την επάνοδο του στο Σχολείο. Μπορούν να δικαιολογούνται μεμονωμένα οι πρώτες ώρες λόγω προβλήματος της κυκλοφορίας (καιρικές συνθήκες, προβλήματα στην μετακίνηση). Με τη συμπλήρωση 30 απουσιών από το μαθητή ο υπεύθυνος καθηγητής αποστέλλει, στις αρχές κάθε μήνα, ενημερωτική επιστολή στον κηδεμόνα (Δελτίο Επικοινωνίας Σχολείου-Γονέων)

Η προσκόμιση βιβλίων, τετραδίων, μπλοκ ζωγραφικής, φορμών γυμναστικής, και ό,τι άλλο ορίζει ο διδάσκων καθηγητής είναι απαραίτητα για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Ειδικά στομάθημα της Γυμναστικής, αν ο μαθητής δεν έχει φόρμα θα έχει ως αποτέλεσμα την ποινή από το διδάσκοντα της ωριαίας απουσίας.

Οι χαμένες διδακτικές ώρες, που προκύπτουν από καιρικά φαινόμενα ή άλλες αιτίες, αναπληρώνονται με περικοπή περιπάτων και εκδρομών, με αξιοποίηση σχολικών εορτών, με προσθήκη διδακτικών ωρών, μετά την ολοκλήρωση του ημερήσιου προγράμματος κ.τ.λ. σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘΠΑ.

Σε περίπτωση που μαθητής πρέπει να φύγει από το μάθημα αυτό γίνεται μετά από δική σας ενημέρωση και αφού έχει λάβει τη σχετική άδεια από την διεύθυνση. Σε αυτήν την περίπτωση δικαιολογούνται από την διεύθυνση μόνο οι 3 τελευταίες ώρες ενώ απουσία πέραν των 3 ωρών επιβάλλει την δικαιολόγηση όλων των ωρών από εσάς.

Γ. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι υπεύθυνη και εναρμονισμένη προς τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή, τις αρχές του κοινωνικού περιβάλλοντος και τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, του διαλόγου και του αλληλοσεβασμού. Κάποιες φορές όμως, το σχολικό κλίμα διαταράσσεται με αποτέλεσμα να αναγκαζόμαστε να παίρνουμε πειθαρχικά μέτρα και να ενεργοποιούμε το σύστημα των ποινών, διαδικασία δυσάρεστη για όλους. Τέτοιες περιπτώσεις είναι η κατοχή και η χρήση κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου, το κάπνισμα, το οποίο είναι και καταστροφικό για την υγεία, η απομάκρυνση χωρίς άδεια από το χώρο του σχολείου, η φθορά της σχολικής περιουσίας, η μη ευπρεπής εμφάνιση, η προκλητική και ανάρμοστη συμπεριφορά κ.τ.λ. Η κάθε μη ορθή/παραβατική συμπεριφορά ανάλογα με το βαθμό της και την συχνότητά της έχει το εξής επακόλουθο: 1. Επίπληξη, 2. ωραία απομάκρυνση, 3. αποβολή μίας ημέρας, 4. 2ήμερη αποβολή, 3. 3ήμερη αποβολή, 5. 5νθήμερη και 6. μείωση διαγωγής και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Τρείς ωριαίες αποβολές ακολουθούνται πλέον από μια μονοήμερη αποβολή μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.

Δ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : 1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά: α. Τη συμμετοχή του στη διδακτική ? μαθησιακή διαδικασία. β. Την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα. γ. Την επίδοση του στις γραπτές δοκιμασίες. δ. Τις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή στο Σχολείο., ε. Το φάκελο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, όπου αυτός τηρείται. Οι γραπτές εξετάσεις είναι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 5 έως 15 λεπτών, οι οποίες αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών. Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκοντα με βάση σχετικά παραδείγματα που περιέχονται στα σχολικά βιβλία και σύμφωνα με τις Οδηγίες του Π.Ι. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους πραγματοποιείται μία (1) μόνο ωριαία γραπτή δοκιμασία, στο Α? Τετράμηνο, η οποία καλύπτει περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνεται ύστερα από βραχείας διάρκειας προειδοποίηση των μαθητών ?δεν διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος για το ίδιο τμήμα. 2. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα η ωριαία γραπτή δοκιμασία μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β? Τετράμηνο. Για μάθημα που για οποιονδήποτε λόγο διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών. Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθηση τους.

Μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (πχ δυσλεξία), μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη και άλλα προβλήματα αποδεικνυόμενα, όταν δεν είναι προφανή, από ειδικό Διαγνωστικό Κέντρο, εξετάζεται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση

Ε. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ : Πίστη μας είναι πως το σχολείο δεν πρέπει να είναι απλά κιβωτός γνώσεων, αλλά να είναι ελκυστικό, γι? αυτό και προγραμματίζουμε να αναπτύξουμε ποικίλες δραστηριότητες και προγράμματα (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγή υγείας κ.τ.λ.) ιδιαίτερα μέσα από τις ερευνητικές εργασίες (project)

Ζ. ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ: Για το Σχολείο έχει εγκριθεί Τμήμα Ένταξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, το οποίο δεν λειτουργεί για λόγους έλλειψης πιστώσεων. Για να φοιτήσει ένας μαθητής στο τμήμα θα πρέπει να υπάρχει στο Σχολείο έγκαιρα, για να γίνει προγραμματισμός, πρόσφατη γνωμάτευση-πρόταση από την οικεία υπηρεσία (ΚΕΔΔΥ, πρώην ΚΔΑΥ) και υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα ότι το επιτρέπει. Για να λειτουργήσει το τμήμα χρειάζονται τουλάχιστον τρεις (03) μαθητές.

Η. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ: Η διευθύντρια και οι καθηγητές του Σχολείου θα είναι στη διάθεση σας καθημερινά, για να σας δώσουν όποια πληροφορία σχετική με την πρόοδο και τη φοίτηση του παιδιού σας σύμφωνα και με το πρόγραμμα που θα σας δοθεί.

Με την ευχή και την ελπίδα ότι θα έχουμε συχνή και ειλικρινή συνεργασία, εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων,

Η Διευθύντρια, Κοσμίδου Μαριγούλα, ΠΕ04.05