Από τις 24/4, Παρασκευή, έως και τις 28/4, Τρίτη, πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή ομάδας μαθητών του σχολείου μας στο Λονδίνο και συγκεκριμένα στο Βρετανικό Μουσείο. Η επίσκεψη οργανώθηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος: ?Λόγος ? Αντίλογος: η τέχνη της επιχειρηματολογίας. Η περίπτωση των Γλυπτών του Παρθενώνα?. Το πρόγραμμα «λόγος ? αντίλογος» υλοποιείται κατά τα τελευταία 4 συναπτά χρόνια στο σχολείο με την εποπτεία και καθοδήγηση των φιλολόγων: κ. Παιδαράκη Κυριακίτσας και κ. Καραγεωργίου Χαράλαμπου, ενώ την τρέχουσα σχολική χρονιά στην υλοποίηση του προγράμματος συνέβαλαν επίσης η φιλόλογος κ. Γκαϊταντζάκη Ευφροσύνη και η καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας κ. Πιπερούδη Στυργιανή.
Ειδικότερα, 32 μαθητές της Α? και Β? τάξης του 3ου ΓΕΛ με επικεφαλής τη διευθύντρια κ. Μαριγούλα Κοσμίδου και συνοδούς καθηγήτριες τις: κ. Παιδαράκη Κυριακίτσα, κ. Πιπερούδη Στυργιανή και κ. Τζάνα Μαρία επισκέφθηκαν το Βρετανικό Μουσείο και θαύμασαν από κοντά τα γλυπτά που αποτελούν κομμάτι της δικής τους παράδοσης και ιστορίας. Η αγάπη και ο θαυμασμός υπήρξαν στοιχεία διάχυτα, αφού όπως γράφει και ο Σεφέρης: δεν χρειάζεται να έχει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις αρχιτεκτονικής ή γλυπτικής για να γίνει θαυμαστής τους! Η επίσκεψη συνοδεύτηκε από επίδοση επιστολής διαμαρτυρίας στον διευθυντή του Μουσείου.
Το πρόγραμμα δεν περιορίστηκε όμως εκεί. Οι επισκέψεις των μαθητών στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Μουσείο Επιστημών και στο Αστεροσκοπείο του Γκρήνουιτς διεύρυναν τους πνευματικούς τους ορίζοντες, προσφέροντάς τους πραγματικές ευκαιρίες πνευματικής ανάτασης και βιωματικής εμπέδωσης των γνώσεων που έχουν ήδη αποκτήσει μέσα από τις εγκύκλιες σπουδές τους. Επίσης, η γνωριμία με τον αγγλικό πολιτισμό και την αγγλοσαξωνική παράδοση υπήρξε στοιχείο εντυπωσιακό, αφού έγινε πράξη η κατανόηση και η παραδοχή του διαφορετικού. Η επίσκεψη στον Πύργο του Λονδίνου, στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και στη Μαντάμ Τισσώ εξυπηρέτησαν στο έπακρο τον παραπάνω στόχο.
Οι μαθητές επέστρεψαν πλουσιότεροι και έχοντας πλήρη συνείδηση ότι ακόμη κι αν η επιστροφή των γλυπτών θεωρείται ανέφικτη, η ιδέα δεν μπορεί να εγκαταλειφθεί! Η περίπτωση των Ελγινείων είναι άλλωστε σαν τα επαναστατικά κινήματα που το ανεκπλήρωτο των στόχων τους συντηρεί τον αγώνα!
Διαβάστε την επιστολή διαμαρτυρίας.