Την Τετάρτη 6 Μαρτίου μαθητές του σχολείου μας, από την ομάδα Λόγου-Αντίλογου και των τμημάτων Εφαρμογών Πληροφορικής συμμετείχαν με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς στη δράση με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη: Φίλος ή Εχθρός;».
Η δράση οργανώθηκε από το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής, την συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου κλάδου Πληροφορικής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Α.Μ.Θ. Γλυκερία Φωτιάδου και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης - Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, το TechLab Xanthi και το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής (ΤΕΙ ΑΜΘ), με τη βοήθεια του ρομπότ ΝΑΟ.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την εξέλιξη της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην εργασία, προβληματίστηκαν για ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας, σχέσεων ανθρώπων και μηχανών, με σκοπό να αποκτήσουν μια κριτική ματιά απέναντι στα παραπάνω επίκαιρα θέματα.
Στο πλαίσιο της δράσης, έγινε η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ για την τεχνητή νοημοσύνη «More Human than Human» των Τόμι Παλότα και Φέμκε Γουόλτινγκ, μία παραγωγή της Kouzi Productions.
Σε δεύτερη φάση οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε εργαστήρια ρομποτικής και σε στρογγυλές τράπεζες συζήτησης.
Ενώ στο τέλος οι μαθητές των ομάδων αντιλογίας του 1ου και 3ου ΓΕΛ ?λογομάχησαν? επιχειρηματολογώντας υπέρ και κατά της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Οι ομάδες του 1ου και 3ου ΓΕΛ που συμμετείχαν στον αγώνα λόγου:
Οι Συντελεστές της Δράσης και οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος:
Από αριστερά: Λίλα Μπούζγα, Γλυκερία Φωτιάδου, Λουίζα Σαλτσίδου, Μπάμπης Καραγεωργίου, Δημήτρης Τζελέπης, Κική Παιδαράκη, Λένα Σολωμού, Ανδρονίκη Βερρή, Σταυρούλα Μαυρίδου.